Wybierz hotel
Event biznesowy, impreza charytatywna, rodzinna uroczystość. Tego typu wydarzenia warto uczcić bankietem. To wystawne, oficjalne przyjęcie organizowane w różnych formach. Do najpopularniejszych należą: bankiet angielski, amerykański, zasiadany. Dowiedz się, na czym polegają rodzaje bankietów, czym się różnią, i na który z nich warto się zdecydować.
Zacznijmy od tego, co to jest bankiet w stylu angielskim. To rodzaj eleganckiego przyjęcia, które odbywa się na stojąco. Zaczyna się zwykle ok. 20.00 i trwa do 3 godzin. W tym czasie goście samodzielnie częstują się przekąskami na zimno i ciepło, deserami oraz napojami, które są podawane w formie bufetu.
Bankietem stojącym można:
Bankiety angielskie w niewielkim stopniu angażują kelnerów — ich zadanie sprowadza się do uzupełniania przekąsek w bufecie. Z tego powodu łatwo je zorganizować. Ich wadą jest jednak brak miejsc siedzących i gorących dań głównych.
Przeciwieństwem bankietu angielskiego jest zasiadany. Podczas tego rodzaju wydarzenia goście biesiadują na wyznaczonych dla siebie miejscach przy stołach. Aby uczestnicy mogli swobodnie nawiązać ze sobą kontakt wzrokowy, stoły ustawia się na kształt liter T, G, U lub E.
Tam są podawane wszystkie potrawy: zimne i ciepłe przekąski oraz dania główne. Menu nie jest tak różnorodne jak w przypadku przyjęć angielskich. Na stole znajduje się niewielka część potraw. Resztę na bieżąco serwują kelnerzy. Goście nie mają więc stałego dostępu do wszystkich dań przez całe przyjęcie.
Bankiety zasiadane trwają 3 godziny lub dłużej (np. w przypadku wesel). Odbywają się o dowolnej porze. Mogą więc obejmować obiad, śniadanie lub kolację. Ze względu na swój formalny charakter najczęściej honorują ważne, podniosłe wydarzenia takie jak uroczystości rodzinne czy duże eventy biznesowe.
A co to bankiet w stylu amerykańskim? Łączy on dwa poprzednie rodzaje bankietów. Z tego powodu ma najbardziej uniwersalny charakter. Nadaje się np. na zakończenie konferencji, jubileusz, komunię, wesele czy chrzciny.
Na przyjęciu amerykańskim gościom serwuje się ciepłe posiłki przy stołach ustawionych w centrum sali albo pod ścianą. Jednocześnie cały czas mają oni do dyspozycji bufet z deserami, sałatkami i innymi zimnymi przekąskami.
Bankiet amerykański zaczyna się toastem lub ciepłym daniem. Następnie — aż do pojawienia się kolejnych potraw na gorąco — goście mogą dowolnie przemieszczać się między stołami, częstować przekąskami i zmieniać rozmówców. Choć zapewnia im to wygodę, jest wyzwaniem dla organizatorów i obsługi. Kelnerzy muszą na bieżąco uzupełniać bufet, a do tego regularnie podawać do stołów gorące dania.
Przyjęcie amerykańskie spośród wszystkich rodzajów jest najbardziej swobodne. Choć pasuje na każdą okazję, największą popularnością cieszy się w środowisku biznesowym. Z kolei na uroczystości rodzinne (wesela, chrzty, komunie, rocznice ślubu, urodziny) zaleca się przyjęcia zasiadane. Charakterystyka tych bankietów najlepiej odpowiada randze i formalnemu tonowi prywatnych wydarzeń.
Jeśli chodzi natomiast o bankiet stojący, sprawdza się on w przypadku eventów biznesowych. W tej formie zorganizujesz np. pokonferencyjny networking albo spotkanie zapoznawcze. Przyjęcie jest eleganckie i mało wymagające w organizacji. Nie wiąże się przy tym z dużymi kosztami, gdyż na niewielkiej przestrzeni może pomieścić dużo gości. Dobrym miejscem na tego typu wydarzenia jest np. dostępna w Hotelu 500 w Strykowie elegancka sala bankietowa. Łódź oraz zbieg autostrad A1 i A2 znajdują się niedaleko, co zapewnia wygodny dojazd. Sama sala może zaś pomieścić do 180 osób.
Bankiet amerykański to najbezpieczniejszy wybór na każdą okazję. Hotel Stryków umożliwia aranżację przestrzeni według Twoich potrzeb z wykorzystaniem długich lub okrągłych stołów. Jeżeli natomiast zależy ci na formalnym, podniosłym charakterze wydarzenia, rozważ bankiet zasiadany. Elegancki wystrój, zastawa z porcelany i profesjonalna obsługa składają się na wyjątkową oprawę wydarzenia w naszym hotelu.
Bankiet to dobry sposób na podniesienie prestiżu organizatora, promocję eventu lub firmy, bądź zacieśnienie więzi między współpracownikami, partnerami biznesowymi czy członkami rodziny. Możliwości jego zorganizowania jest kilka. Którą z nich wybierzesz dla uczczenia swojego wydarzenia